Odchudzanie a karmienie piersią – co trzeba wiedzieć?

0
36

Karmienie piersią to ogromne zalety dla dziecka. Nie tylko powoduje powstawanie szczególnej więzi między matką a dzieckiem, lecz przede wszystkim bardzo pozytywnie wpływa na poprawny rozwój dziecka. Wszystko z powodu ogromnej ilości składników odżywczych zawartych w mleku matki, które powodują wzmocnienie układu odpornościowego, zapewniają zdrowy rozwój, a także przyczyniają się do szybszego rozwijania się dziecka. Jak się jednak okazuje, matka również może czerpać z takiego karmienia wiele korzyści. Jedną z nich jest możliwość odchudzania. Jak to konkretnie działa?

Karmienie piersią a kalorie

W jaki konkretnie sposób odchudzanie a karmienie piersią ze sobą korelują? Najłatwiej to zauważyć na podstawie tego, jak karmienie wpływa na spalanie kalorii. Jak to więc się przedstawia w liczbach? Okazuje się, że samo codziennie produkowanie przez matkę pokarmu, zużywa aż 500 dodatkowych kalorii. To prawie tak, jakby przez pół godziny dziennie jeździć na rowerze. Już samo to powoduje, że szybko i efektywnie można zrzucić kilka zbędnych kilogramów. A to dopiero początek, ponieważ to, że przy karmieniu można albo jeść aż o 500 kalorii więcej każdego dnia, albo też utrzymać dotychczasową dietę, a mimo to i tak stracić na wadze. Praktycznie bez żadnego większego wysiłku.

Czy to wystarcza?

Czy zatem można powiedzieć, że w czasie karmienia można nic nie robić, tylko czekać na to, aż waga sama będzie się zmniejszała? Nie do końca, ponieważ choć zauważono różnice w wadze u matek karmiących piersi a tymi, które karmią jedynie mlekiem modyfikowanym, to jednak żeby osiągnąć maksymalnie dobre efekty, to nie wystarczy. Konieczne będzie wprowadzenie do życia dodatkowej aktywności fizycznej, a co najważniejsze odpowiedniej diety. Jak jednak łatwo się domyślić, w przypadku diety trzeba bardzo uważać, ponieważ jej zmiana z pewnością odbije się również na jakości produkowanego mleka, a co za tym idzie, na tym, co je dziecko. Co zatem można jeść, aby zachować odpowiednią jakość mleka, a jednocześnie zrzucać kilogramy?

Dieta w czasie karmienia piersią

Żeby móc zachować odpowiednią jakość pokarmu podawanego dziecku, a także poprawić efektywność utraty zbędnej tkanki tłuszczowej, bardzo ważne jest przede wszystkim to, aby często i dużo pić wodę. Jest to o wiele lepsze rozwiązanie niż picie słodkich napojów czy też soków, które nie tylko nie stanowią niczego dobrego dla dziecka, ale także nie poprawią efektywności zrzucania wagi.
Co jednak powinno się jeść? Bardzo ważne jest to, aby spożywać dużo pokarmów zawierających w sobie żelazo, białko, oraz wapń, czyli wszystko to, co jest bardzo ważne dla rozwoju dziecka. Szczególnie mocno można zatem polecić m.in. suszone owoce, produkty pełnoziarniste, ciemnozielone warzywa, a także chude mięsa, nabiał, strączki czy też owoce morza.
Czego natomiast powinno się unikać w codziennej diecie? Warto ograniczyć lub zupełnie zrezygnować z brukselki, kalafiora i kapusty. Produkty te powodują wytwarzanie się gazów, co jest w tej sytuacji bardzo niewskazane. Oczywiście powinno się również kategorycznie unikać alkoholu, tytoniu oraz narkotyków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here