Zacznij ćwiczyć w domu już teraz!

Twoje zdrowie ostatnio coraz bardziej szwankuje, a ty czujesz się tak, jak gdybyś miał zaraz przejść na emeryturę, mimo iż dopiero co ukończyłeś trzydziesty rok życia albo nawet nie osiągnąłeś jeszcze tego pułapu? Prawdopodobnie w twoim życiu brakuje po prostu ruchu. A bez niego nawet przy super zdrowej diecie nie masz co liczyć na pełną sprawność, witalność i doskonałe samopoczucie. Na szczęście możesz zacząć trenować od teraz, wykorzystując do tego otaczającą cię przestrzeń. Jak ćwiczyć w domu? Oto kilka praktycznych wskazówek, które na pewno okażą się tutaj pomocne.

Zacznij ćwiczyć w domu

Na początku ustal swój plan działania. Rozdziel treningi na poszczególne dni tygodnia, decydując wcześniej, w jakie dni chcesz w ogóle trenować. Nie powinieneś pozostawiać tego tematu. Nawet jeśli teraz wydaje ci się, że będziesz ćwiczyć po prostu wtedy, gdy będziesz mieć na to czas, szybko się okaże, że tego czasu wcale nie masz. Lepiej więc od razu wydrukuj sobie cały kalendarz na najbliższy miesiąc i zaznacz w nim, które dni będą twoimi dniami treningowymi. Możesz postawić przy nich gwiazdkę albo jakoś je oznaczyć. Dzięki temu będziesz mieć wyraźnie pokazane, kiedy masz wykonać kolejny trening w domu. No i na pewno o nim nie zapomnisz.

Skuteczne ćwiczenia

Bardzo ważne jest też to, by ćwiczenia były skuteczne, ale też by dawały ci jakąś radość i zbyt szybko się nie nudziły. Nie ma nic gorszego od monotonii w życiu. A potrafi ona dopaść nawet osoby początkujące, które postanowią na przykład, że będą wykonywać dokładnie ten sam trening przez pięć dni w tygodniu. Nie skazuj się na coś takiego, bo jedynie zniechęcisz się do wysiłku. Koniecznie urozmaicaj swoje ćwiczenia i dbaj o to, by wszechstronnie rozwijały one twoje ciało. Nie powinieneś wyłącznie biegać czy skakać na skakance. Zdecyduj się czasem na trening z ciężarkami, które możesz też zastąpić butelkami z wodą.

Nawet najprostsze ćwiczenia w domu bez sprzętu mogą być jednak szokiem dla twojego ciała, jeżeli już od paru lat prowadziłeś bierny i mało aktywny tryb życia. Pozwól więc swojemu organizmowi przywyknąć do tej zmiany. Na spokojnie wydłużaj czas trwania ćwiczeń, by nie doprowadzić do zbyt dużego szoku i nie nabawić się jakiejś kontuzji.

Redakcja wkreceni.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *