Dieta dla biegacza aby schudnąć – co jeść, by stracić na wadze?

0
42

Przejście na dietę każdorazowo wiąże się z pewnymi ograniczeniami jeśli chodzi o spożywane pokarmy. W każdym przypadku będzie to jednak coś innego. Jak wygląda dieta dla biegacza aby schudnąć?

Nie obcinaj kalorii

Przede wszystkim, chcąc stracić na wadze jako biegacz, weź pod uwagę, że deficyt kaloryczny jest dobrym rozwiązaniem jedynie w przypadku osób, które na co dzień nie trenują zbyt wiele. Dzięki zmniejszeniu ilości przyjmowanych kalorii poniżej faktycznego zapotrzebowania organizmu nie więcej niż o 10%, mogą utracić wagę tak, jakby regularnie trenowali. Jednak osoby, które na co dzień wykazują aktywność fizyczną – na przykład biegają – nie powinny zanadto pozbawiać się pożywienia. Mięśnie, które są rozbudowywane podczas biegu, potrzebują „paliwa”, którego dostarczamy im właśnie za pośrednictwem pożywienia. Dlatego też nie należy nadmiernie pozbawiać się jedzenia, szczególnie gdy planujesz w zdrowy sposób, bez ryzyka dla mięśni, stracić na wadze.

Co w takim razie jeść?

Postaw na pełnowartościowe pokarmy – warzywa, owoce, kasze, ciemny chleb, tak zwane super foods. To wszystko pomoże Ci dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość kalorii, a przy tym wartości odżywczych. Weź pod uwagę, że chudnięcie w przypadku osób regularnie trenujących nie musi wcale oznaczać faktycznej utraty masy ciała. Kilogram mięśni zajmuje znacznie mniej miejsca niż kilogram tłuszczu, a co za tym idzie – mimo że centymetry w obwodach poszczególnych partii ciała spadają, masa wcale nie musi. Dlatego też nie denerwuj się, gdy wejdziesz na wagę, która nie pokaże większych zmian: postaw raczej na regularne sprawdzanie obwodów łydek, ud, bioder, pośladków, talii i ramion. To znacznie efektywniejsza metoda, pozwalająca ocenić, czy rzeczywiście pozbywasz się nadprogramowych kilogramów ze swego ciała.

Dieta przed treningiem

Twój posiłek przed treningiem powinien być uzależniony od pory, w której biegasz. Jednak nawet wybierając się na poranny trening postaraj się zjeść choćby nieduże śniadanie – bieganie na pusty żołądek nie jest zdrowe, a w dodatku znacząco zmniejsza Twoją efektywność. Może nawet doprowadzić do utraty przytomności, dlatego należy koniecznie zadbać o zjedzenie posiłku i odpowiednie nawodnienie organizmu. Tylko i wyłącznie w ten sposób można uzyskać oczekiwane efekty i cieszyć się faktyczną utratą masy ciała. Możesz również zafundować sobie przed treningiem dodatkowe „zasilanie”, na przykład w postaci kawy czy suplementu diety zawierającego kofeinę. Dzięki tego rodzaju dodatkom nie tylko zwiększysz swoją efektywność w trakcie biegu, ale również przyspieszysz spalanie kalorii. Natomiast po ćwiczeniach – możesz na przykład postawić na białkowego shake’a czy pełny białka posiłek – choćby banana. W pozostałych porach dnia, niepowiązanych z bieganiem, staraj się jeść zdrowo i rozsądnie. Unikaj wysoko przetworzonej żywności, fast foodów oraz niezdrowych słodyczy, zastępując je domowymi odpowiednikami tego rodzaju dań. Wiele deserów czy dań znanych z restauracji serwujących szybkie dania można z powodzeniem, w zdrowszej wersji, odtworzyć w domu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here