Indywidualny plan treningowy- rodzaj bardzo skutecznego i wydajnego motywatora

0
42

Życie sportowca składa się z dwóch zmiennych. Pierwsza to codzienny trening, który wypełnia cały jego harmonogram. Druga to odpoczynek i właściwa regeneracja, które są tak samo ważne, jak żmudny trening.

Indywidualny plan treningowy- kiedy jest potrzebny?

Po pierwsze, gdy sportowiec nie ma motywacji do ćwiczeń i potrzebny mu bodziec, który go ożywi i pobudzi. Mając osobne zajęcia z dala od reszty grupy i osobistego trenera łatwiej mu będzie znaleźć w sobie chęci i siłę, by przełamać treningową rutynę i na nowo czerpać z niego radość oraz zadowolenie. Po drugie indywidualny plan treningowy przydaje się w trakcie leczenia przewlekłej kontuzji.

Przede wszystkim dlatego, że dostosowuje on tempo pracy do postępów rehabilitacyjnych kontuzjowanego sportowca. Poza tym indywidualny plan treningowy jest układany w taki sposób, by nie przyśpieszać nadmiernie momentu powrotu do wyczynowego sportu. Lepiej poświęcić za dużo czasu na odzyskanie pełnej sprawności niż zrobić to za wcześnie i spowodować, iż kontuzja się odnowi i będzie miała ona jeszcze większe konsekwencje.

Zalety indywidualnego planu treningowego

Po pierwsze indywidualny plan treningowy nie koliduje raczej z godzinami rehabilitacji, dzięki czemu możliwe jest połączenie obu tych rzeczy. Po drugie w indywidualnym planie treningowym jest więcej miejsca na improwizację. Można w nim wykonywać ćwiczenia, które akurat przyśpieszą postępy rehabilitacyjne. Poza tym, gdy okazuje się, iż jakieś ćwiczenie jest za trudne dla kontuzjowanego zawodnika, można wymyślić zajęcia zastępcze, które przyniosą pozytywne efekty, ale na pewno nie zaszkodzą jego zdrowiu.

Indywidualny plan treningowy wpływa także korzystnie na psychikę zawodnika. Gdy w jego trakcie jest chwalony przez trenera, łatwiej mu uwierzyć, iż prędko powróci do doskonałej formy. Indywidualnego planu treningowego nie da się prowadzić bez zaangażowania. Obie strony zarówno kontuzjowany sportowiec, jak i jego osobisty trener muszą być przekonani, że ich praca ma sens. Inaczej obydwaj marnują tylko swój cenny czas.

Komu jeszcze sprzyja indywidualny plan treningowy?

Na pewno sportsmenkom, które dopiero powróciły po urodzeniu dziecka i urlopie macierzyńskim. Jest jasne, że teraz nie mają tyle czasu, co przedtem i będą musiały dzielić swój czas między rodzinę. A to wymaga kompromisów, o które wcale niełatwo. Z indywidualnego planu treningowego mogą również skorzystać zawodnicy, którzy w wyniku kontuzji nabawili się sporej nadwagi. O wiele prościej jest przytyć po zaprzestaniu diety, niż potem powrócić do docelowej wagi.

Indywidualnemu planowi treningowemu poddają się zawodnicy, którzy mają szansę na naprawdę światowe wyniki. Gdy uda się im w pełni go zrealizować, mają poczucie- iż zrobili wszystko, co w ich mocy, aby osiągnąć sukces. Indywidualnemu planowi treningowemu poddają się również sportowcy amatorzy, którym trudno zmobilizować się do systematycznych ćwiczeń. Z trenerem mentorem trening jest o wiele przyjemniejszy i zorganizowany tak, żeby dał długofalowe profity dla zdrowia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here